Friday, August 22

DIY Kad Kahwin Ogos 2014

Salam,

Entry terbaru okeh... hihihi... fiena diberi tanggungjawab untuk buat kad kahwin sepupu suami.. just hitam putih atas paper colour... okeh fiena buat dalam masa setengah hari sahaja.. cari vector or icon yang bersesuian... 

Ok konon nak buat dalam adobe illustrator (ai) semenjak da pi kursus kat instun aritu.. tp ai portable corrupt.. bengang pulok.. sblm nie design draft kad kahwin adik ipor utk next year ok jer... aduii... kali nie dah taw buat peta guna ai je.. senang dan xpecah...

"Ok.. dah larik topik...."

jom tengok hasilnya menggunakan micsoft word dan peta buat dalam microsoft powepoint. hehehe ^_^



ini kad sekeping depan belakang je...


peta lokasi

Taraa!
ini kos badget punya... 
cantik jugak... perasan pulok..

sepupu suami bgtaw nak buat majlis 2 minggu sblm... keputusan last minit.. nikah dah lama... ok so... fiena buat yang budget tajaan suami fiena... hehehhe

 Zoom sikit

Zoom jauh

Nota : Insyaallah nanti nak tunjuk fiena buat dalam ai... tapi thn depan la... hehehe bila da final... Alhamdulillah fiena memang suka design2 nie... Suami pon mcm beri galakan kepada fiena untuk buat kad kawen... setakat nie.. mcm nak upah design je... print sendiri je la... hehhee.. tengoklah mcmmana....

DIY Kad Kahwin Mac 2014

Salam,

Sudah lama DIY kad kahwin nie.. adik fiena pon dah kawin. teperuk lamanya dalam PC.. fiena mengambil inspirasi dari contoh kad kahwin mcm nie...



masa dulu masa fiena kawin buat dlm adobe photoshop.. disebabkan adik fiena nie bgtaw sangat lambat nk buat kenduri belah laki... so fiena buat dlm word shaja.. print antor kedai...

so inilah hasilnya... karton tue print atas tracing paper.. jemputan dan pelan print atas ivory paper... tajaan dr fiena sendiri.. 



muka depan_ tracing paper


ok. lupa nak cakap adik fiena dan abg sepupu bergabung buat majlis... hihihi...


buat peta guna software edraw

hasil nya tak ada... memang sold out... hihihi...


Friday, August 15

Pelan Susunatur Rumah setelah Renovate

Salam,

Telah sekian lama ok.. =)

Baru-baru ini sungguh sibuk hal rumah, ofis dll yang sewaktu dengannya. Ok malas cerita banyak jom tengok pelan susun atur rumah fiena yang baru... Rumah dah siap renovate..! 

Sebelum

Selepas

So far, ok lah dikatakan menepati kehendak.. tetapi ada tiang siling asal terjojol keluar sebab xleh buang...(klo nak buang jugak boleh! nnti roboh rumah padan muka aku...) konon da verangan nk buat siling ala2 sekarang.. so lupakan setakat ini...

Ok nnt fiena update gambar rumah... buat setakat ini jenuh cari gmbar rumah yg lama.. urmmm.. bye! ^_^


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...