Thursday, September 20

Cukup ke gaji RM 1500?!

Salam,

Kali nie kita akan membincangkan ISU GAJI... ehhehe... (wah blink2 mata..)

credit isu by amazingnara.com.


Persoalannya adakah cukup gaji sebanyak rm 1500? memang tak cukup kot... jimat pon mmg cukup2 makan je hujung bulan makan manggie.. (adehhh!!)

Kalo dah family memang tak cukup langsung! tapi klo pampers+susu tue rm 50 tue... pakai yg tak berjenama le kome oii.. nak bg cukup stok sebulan... nak shopping barang peribadi memang tak dapt lew... uhuhhuhu...
Tak kiralah bujang ke dah family.. yang si bujang nak tanggung family.. tolong mak ayah dan adik beradik lagi... 

So, penyelesaian sal duit nie memang tak akan habis punya ooo... 

Ok, mcm selalu cik fiena buat.. sediakan buku 555, tulis setiap bulan apa barangan patut nak beli.. dan catatkan anggaran harga tersebut...sebab kalo xde buku nie... tak sampai 1 hari dah habis dah duit gaji tue kan2.. ehehe..

Gunalah slogan "berbelanjalah dengan bijaksana"  =)



3 comments:

Diyana said...

klu luar dr KL, mungkin cukup2 mkn..
klu dlm KL, mmg xcukup...
nak mkn sedap2 pun pikir 10,20 kali....
telan air liur je laa gamaknya =_="

Fiena Shahairi said...

ahahhaa.. tahu xpe... perbezaan hidup di bandar ngn luar bandar

Amalina Ali said...

ekh kat Johor tak ckup RM1500. Belanja barang kat pasar pun dah mahal. Ayam sekilo dah RM7.50. Pengsan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...