Thursday, May 10

Wednesday, May 9

Quote : Life (5)


I JUST DO what i want,
it's not about what people 
are saying,
IT'S ABOUT ME..

Tuesday, May 8

Quote : Life (4)



LEARN from yesterday,
LIVE for today,
HOPE for tomorrow,



Monday, May 7

Saya Wajib Berkaca Mata


Itulah yang diperkatakan oleh doktor semalam...
3jam menunggu akhir dapat jugak jumpa doktor...

Macam saringan dilakukan.. akhirnya ,

"Awak kena pakai cermin mata bagi mengurangkan tekanan mata"



Then, jumpa doktor pakar yang lain,

saya mintak transfer ke Ipoh.. sebb jauh nak ulang alik... "ok"
kenapa urat mata bengkak? "tidak pasti..sebb semua saringan yang dilakukan normal"
habis mcmmana? "kemungkinan kene check cecair tulang belakang"
kenapa? "mata juga boleh dieffect jika cecair tulang belakang m'hadapi tekanan.."

saya dapat 2 surat transfer...
1) pakar mata
2) pakar perubatan

Urmmm tak tahu nak ckp ape2... nak ambik cecair tulang belakang?? pening..! malas pegi hospital ipoh lagi... ujung bulan baru pegi... terase penat.. =)


Terajaib di dunia?



Cikgu : Murid2.. Sape yg tahu apakah 7 bende ajaib dalam dunia?
Boon Kok Keong : Piramid cikgu..

Cikgu : Bagus... lagi siapa yg tau..sila bangun..!!!
Gopal : Taj Mahal..cikgu..

cikgu : Bagus... lagi... .!!!
... Husin : HATI..cikgu..!!!

Cikgu : Aik..kenapa pulak hati  boleh kamu terangkan pada kelas..
Husin : Sbb hati manusia ni.. Orang x nampak. Tapi boleh rasa.. Kalau hati menangis.. Xde sape buleh dengar. Dalam hati ada macam2 rasa..marah,geram,kecewa,gembira dan macam² lagi. Tuhan ciptakan
hati manusia ni sama tp tak serupa. Bende² yg manusia cipta tu bukannya ajaib cikgu.. Itu cuma tinggalan sejarah lama. Sbb manusia hari ni.. Boleh buat bende² yg serupa dengan bende² tu semua.tapi xde sape yg buleh cipta hati manusia..cikgu... !!!
Cikgu : (tersenyum) ~(SHARE THIS)



Perkongsian Ilmu



Panduan ini dikirim oleh rakan-rakan dan saya sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman sekelian. Semoga ianya memberi kemanfaatan pada kita semua... amiiin

Dikatakan

۞Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
۞Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
۞Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
۞Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
۞Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
۞Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
۞Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
۞Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
۞Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
۞Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.


Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga

۞Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je... 
۞Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga.
۞Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah.
۞Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.
۞Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke... 
Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.
۞Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya.
۞Syaitan kata,'JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG!' 

Wahai SaudaraKu~
Jangan kita malas dan mengalah….ini mungkin menjadi setitik amal jariah yang bakal terhimpun menjadi telaga di akhirat nanti…

Quote : Life (3)



BE YOURSELF
Because an original is
worth more than 
COPY


Friday, May 4

Rindu Motorsikal =(


Salam 1 Malaysia,

Merindui motorsikal saya Ego LC.. (mak yang belikan...jd moto mak!)

Sekarang pegi-balik tumpang rakan sekerja.. 
walaup0n ade kemudahan.. tp still nk ade kenderaan sendiri..

sebab :
1) mudah nk ke mana2
2) ikut kepala sendiri
3) boleh bernyanyi-nyanyi
4) leh kac0 0rg.. ahahhaha...!

rindu...uuu..rinduu..serinduu..uu..nyaaaa...! (jiwa kacau)


Quote : Life (2)



Bob Kuman Meninggal??!


Salam 1 Malaysia..

Terkejut dengan berita harini yang Bob Kuman meninggal... 
kalau sebelum ni ade orang ckp Bob meninggal tetapi sebenarnya TIDAK..

Tetapi ini cerita betul dan telah terpampang dalam surat khabar..

Marilah kita bersama2 sedekahkan Al-Fatihah pada arwah Bob Kuman... (amin)

Selanjutnya : Mymetro

Note : "Teringat pd arwah..selalu jumpa kt kedai makan kepunyaannya di Kota Damansara"

Thursday, May 3

Naik Pangkat Balik?


Salam 1 Malaysia...

Bila saya imbas kembali entry sebelum nie...
"turun naik turun naik pangkat saya nie" 
ahahhahaha...

Saya naik pangkat balik jadi pekerja di g0men... (dulu keje kt swasta)

*windu suasana keje kt opis swasta..
*windu kawan-kawan kt sane..

Ape p0n hidup perlu diteruskan... 


sekarang dah bertambah kawan-kawan baru..

*yang happening
*yang boleh berlawak
*yang yang... jom nyanyi lagu wali.. Yunk! ahahaha... =)

Entry berkaitan : Turun Pangkat




Quote : Life (1)



Penawar : Ubat Mata


Salam 1 Malaysia..

Masih mencari info-info penyakit mata yang dialami..
tibe2 terjumpa produk untuk mata..

agak2 el0k dak???! 

-klik sahaja

Kegunaan :
Untuk masalah silau mata, masalah rabun dekat dan rabun jauh, masalah kornea mata, masalah katarak, masalah glukoma, masalah urat saraf, masalah rabun yang disebabkan kencing manis, mengurangkan "POWER" kaca mata dan mencairkan selaput lendir di dalam mata dengan izin ALLAH. InsyaAllah sembuh tidak perlu dibedah dan tidak berkaca mata lagi.


Warna Hitam = Untuk kegunaan malam
Warna Hijau = Untuk kegunaan siang


credit : Permata Hijrah

Doktor p0n tak taw??!


Salam 1 Malaysia..

Maaf sebab kebelakangan saya memang amat sibuk..

1) Ulang alik jumpa doktor pakar mata
2) Tengah menyesuaikan dgn pekerjaan baru ini..

Okeh sekarang nk ckp psl topik 1 tue : saya memang dah tahu urat mata saya bengkak... 
nak dijadikan cerita saya p0n bertanya :

*doktor kenapa urat mata saya nie bengkak?
*jawapan : inilah yang saya tengah mencari nie... kenapa? 

aduhai... dr 9pg hingga 4ptg dalam hospital dan menjalani macam2 saringan.. jumpa pakar k0rnea lah... tgkap gambar mata lah... masuk ubt dalam badan...scan kepala pun sudah...
punca sakit tak dapat dikenalpasti sebab semuanya NORMAL.

doktor suspek saya kene TB, kuman dalam badan... tp bukan...
sec0nd, menunggu keputusan darah yang diambil... so 6/5 pegi hospital sultanah bahiyah balik...
nak tahu keputusan.. harap2 dpt tahu penyakit sebenar... dan tidak membahayakan...

risau sangat...


"Hargailah Mata anda semua taw..."



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...