Tuesday, August 23

Hari berganti Hari... Aidilfitri akan Tiba..


Lagi seminggu kite dah nak berhari raya... Dan tahun ini jugak tahun pertama cik fiena dan keluarga menyambut tanpa ayah dan opah(belah mak) disisi.. Raya yang ke-15 tahun lepas ayah telah mengadap Ilahi... arwah opah seminggu sebelum arwah abah...

Semua orang bakal hadapi dugaan ini.. Cepat@ lambat.. Tak kirelah ayah ke ibu.. Kakak ke abang... Nenek ke.. dan sebagainya... Inilah janji kita hidup diatas muka bumi ini... Kita datang dan pergi semua di tangan-NYA..

"Selepas arwah ayah tiada.. Macam-macam dugaan yang datang dan pergi..." 
semua itu ujian dari Ilahi supaya cik fiena sentiasa ingat akan diri-Nya ketika susah dan senang..

Ya Allah betapa sedih mendengar lagu raye... Ayah sudah tiada.. Apatah lagi mak tengah sakit... Hurmm... Adakah cik fiena akan kuat dan tabah menghadapinya... Adakah aku kuatkan diri ketika mendengar Takbir Raya...

Ya Allah.. Semoga tabahkan diriku ini..Ya Allah...!

Cik fiena mahu kuat...! Jika cik fiena menangis..mak lagi menangis... Sebab 2 insan yang hidup di sisinya sekian lama tiada lagi... Ya cik Fiena harus kuat..!

Note :
Adik Ayah juga pergi mengadap ilahi pada tahun yang sama iaitu pada bulan 2...

Cik fiena masih teringat sepupu(gegurl) cik fiena cakap aku sudah tak ade ayah... Aku dah jadi anak yatim... Luluh hati waktu itu...

Tiba di saat ayah pergi... Cik fiena cakap kat die... Cik fiena pun sudah tiada ayah.. Kita sama2 anak yatim... (kami berpelukan sambil mengenangkan arwah ayah yang sudah tiada..)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...