Wednesday, June 8

Konvoi si minah rempit

Ini lah kami!! (gambar tahun lepas..ini je adew)
Al-kisah disebabkan aku xdapat keje Mcd pd sabtu ahad minggu lepas… Hari sabtu berlalu begitu sahaja.. dengan penuh kesunyian dan keboringan… (wahh! mcm penulis novel pulak..!) Malam tue aku mengadu le kt kawan baik aku tue.. si B (yg aku jatuh motor ngn die..dulu2 2..) yang xdpt keje lah apelah..bla..bla.. boring giler.. pastu die ajak aku pegi Sungai Besar ade kenduri kawin sepupu die..

B : Acik nak ikut B x pegi sungai besar esok?
Acik : hurmm.. Sungai Besar yang dekat Tanjong Karang tue ke?
B : A.ah..nak x?
Acik : okeh lah.. naik ape?
B : naik motor lah..(alamak! Naik motor ke?!!) nnti acik jangan bising kate sakit tue lah sakit nielah..
Acik : okeh2.. xde hallah.. (cis! Berlagak giler si acik nieh.. sebenarnya seronok coz xle boring sangat esok..huhuhu)

Ahad menjelma.. pada pukul 8 pagi si B dah telepon aku soh bersiap!
Okies dah siap! Pakai baju punjap ngn seluar slack je.. Yelah dah naik motor kowt xkan pakai baju kurung.. dah le jauhkan.. hehheeehe.. mekap ala2 kadar je..

Perjalanan :
Kota Damansara – Taman Medan, Petaling Jaya (pegi ambik geng rempit) – Sungai Buloh – Sungai Besar (rumah kenduri) – Tanjong Karang (melawat mak sedara si B) – Sepang (jumpa pak cik bongsu si B) – Bangi (melawat makcik2 si B) – Kota Damansara

Total jarak perjalanan : 329.4 km (sumber google earth)

Masa Perjalanan : Pukul 9 pagi hingga 11.30 malam

Total geng konvoi : 4 orang je (2 buah motor Y 135 & Y 125.."cari sendiri motor pe kitorg pegi sane")

Wahh tue die jauh perjalanan ktorang smpai dah xtawlah nak duduk mcmna kat atas motor tue… haiyaa! Sekejap berdiri sekejap kedepan sekejap kebelakang..! macam2 aksi dah buat.. tapi.. aduhaii.. letih woooO!

Aku ingt lagi masa kat Petronas Kuala Selangor.. nak isi minyak nieh..

Acik : kejap2 B.. xleh turun.. macamna nak turun motor nieh..
B : lah kenapa pulak?
Acik : ala peha/kaki acik dah kebas.. huhuhu.. jap2… (si B nie dok gelak2kan.. xsedar die pon same macm aku.. xleh turun motor gak..!)

Aduyaii.. itu baru OTW pegi Sungai Besar belom balik lagi.. “Jangan ditanya balik macamna! Makan kasut jap lagi..” (balik lagi teruk lah!)

Memang sakit pinggang aku… rase nak terbang je cepat sikit smpai rumah.. siap bergilir-gilir bawak motor… paling tak tahan aku ngn si B dah ngantok… Ayooyo..! jenuh lah tahan mata nieh.. dahlah bdan dah melekit2.. dah mcam owg gile, meroyan semua ade.. kat atas motor nie.. huhuhuu..

Sampai je rumah! Mandi2.. pastu terus baring atas motor tilam.. dah mengigil2 badan nie kome.. Rase nikmat je dapat baring atas tilamKu yang empuk nieh..


Itulah Al Kisah nye.. so kepada yang nak berkonvoi tue… kene banyak berehat banyak2.. rancanglah perjalanan elok2 ye.. jangan ikut macam ktorang nie dah xmerancang ikut kepala otak sendiri je pastu perjalanan Non-Stop tue yang jadi lagu nieh.. otot2 badan dah jem…! So.. berhati-hati di jalan raya..!

“PerjalananKu yang jauh membuat ku terasa jauhnya nak sampai umah.. ble nak balik nieh..!” hehehhe.. (^_^)

4 comments:

lieya said...

HAHAHAHAH...klaka ar acik nie...kengkang ar ble jln nk g byr wet myk...hahahahahha

Fiena Shahairi said...

Acu : mne adew.. cover okeh... ahhaha... ramai sgt p.we2 kat c2.. malu lah nnti dok jalan kengkang... hahahhah =p

cik_sna said...

giler ah..boleh cramp tu.klaka la korang ni..hahhaha

btw salam ziarah^^

Fiena Shahairi said...

hahahha... ate kitowag mmg gler.. suka ikut kepala sendiri...

mekasih awak!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...